تاریخ : دوشنبه 14 مهر 1399     |     کد : 340

بر افزایش فرصت های برای سرمایه‌گذاری صنایع تاکید شد

بهره‌گیری از مبلمان شهری برای معرفی برندهای صنعتی تبریز

شهردار تبریز گفت: طراحی مبلمان شهری با بهره‌گیری از برندهای صنعتی تبریز می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری صاحبان صنایع در تبریز باشد.


 ایرج شهین‌باهر در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضاهای شهری که با حضور یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز و سونیا اندیش، عضو کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز،رضا جمالی مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز و برزگر جلالی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز اظهار داشت: فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر و پارک‌های بزرگ می‌تواند محلی برای معرفی صنایع دستی و صنعتی تبریز همچون شکلات، کیف و کفش باشد.صاحبان صنایع می‌توانند دکه‌هایی به شکل محصولات خود ساخته و علاوه بر مشارکت در ساخت و ساز شهری، به تبلیغ تولیدات خود بپردازند.
 شهردار تبریز با اشاره به اقبال عمومی از المان فرش دستباف در تبریز عنوان کرد: المان فرش دستبافی که در ائل‌گلی قرار داده‌ایم که با اقبال عمومی گردشگران مواجه شده و در فضای مجازی بازتاب خوبی داشته است.
 وی اضافه کرد: اگرچه در دیگر شهرها، کارخانجات و اتاق بازرگانی در ساخت و ساز شهری مشارکت دارند، اما در تبریز این کار صورت نگرفته است که ضروری است تدابیری برای مشارکت بخش خصوصی و صنعتی در پروژه های شهری اتخاذ شود.
در این دیدار همچنین رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ضرورت حل مشکلات سرمایه‌گذاری در شهر و استان  گفت: باید رابطه بین سرمایه‌گذاری و آبادانی شهر را بررسی کنیم و در این خصوص تعامل سازنده‌ای باید بین شورای شهر و اتاق بازرگانی صورت بگیرد.
وی افزود: مشکل ما عدم باور همدیگر و فقدان نقشه‌راهی برای سرمایه‌گذاری در شهر است که در این زمینه باید مباحث مطروح در جلسات را به نقشه راه تبدیل کنیم.

.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق سرمایه‌گذاری شغلی در شهر نیز گفت: باید جبهه خط فکری بین شهرداری و اتاق بازرگانی تشکیل دهیم .
ژائله اضافه کرد: در کنار جذب سرمایه‌گذار باید به دنبال حفظ سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی خود همچون بازار تبریز باشیم که هر کسی برای خود مصالح به خصوصی به کار می‌برد و بافت آن را ناهمگون می‌سازد.باید برای پروژه‌های کلان شهری سرمایه‌گذار پیدا کنیم، یا حتی کنسرسیوم سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و یا بانک‌ها را وارد پروژه‌های شهری کنیم.
در این جلسه عضو کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز بر لزوم افزایش همکاری های دو جانبه مدیریت شهری و فعالان بخش خصوصی تبریز تاکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی تبریز، بار اشتغال شهر  را به دوش کشیده و با تمامی ناملایمات موجود، سعی در ثروت آفرینی و ایجاد اشتغال برای مردم دارند.
 وی اضافه کرد: با این وجود، صاحبان واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران باید در مدیریت شهری سهم داشته و بخشی از کارها را به این بخش سپرد.
در این جلسه، نحوه همکاری های فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و مدیریت شهری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش این همکاری ها از قبیل تشکیل کارگروه مشترک اتاق بازرگانی و شهرداری تبریز در جهت ایده ها و طرح های مشارکتی  تاکید شد.
 

 
 
 


PDF چاپ چاپ
 
 اسلایدر